Miten käytän verkkokauppaa

Kerromme tässä kaikki oleelliset asiat tilaukseesi liittyen. Mikäli sinulla on kysymyksiä ole ensisijaisesti yhteydessä tilausvahvistuksessasi näkyvään toimittavaan kukkakauppaan ja tarvittaessa asiakaspalveluumme, jonka yhteystiedot löydät Verkkokukan etusivun yläreunasta.

 

Miten käytän verkkokauppaa?

Valitset verkkokaupan etusivulta tai tuotteet välilehdestä haluamasi tuote.

Kuvassa oleva tuote on keskihintainen. Mikäli haluat tuotteen pienempänä tai suurempana, voit muuttaa kokoa tuotekuvan vierestä.

Klikkaamalla ”lisää koriin” teet tuotevalinnan. Klikkaamalla ”siirry kassalle” siirryt vaiheeseen, jossa esittelemme sinulle tuotteeseen liittyvät lisätuotteet mm. kortit.

Valitsemalla kortin pääset myös kirjoittamaan haluamasi korttitekstin. Jos haluat valita muita tuotteita esim. maljakon tai suklaata, voit tehdä valinnan helposti lisätuote sivulta.

Ilman korttivalintaa ja korttitekstin kirjoittamista et voi siirtyä kassalle.

Klikkaamalla ”siirry kassalle” pääset antamaan omat tietosi ja vastaanottajan tiedot. Valitettavasti et voi yhdellä tilauskerralla lähettää tuotteita kuin yhteen osoitteeseen, mutta ainahan voit tilata myös uudestaan. Lisätietoja kohtaan voit kirjoittaa viestin lähetyksen toimittajalle.

Valitse toimituspäivä kalenterista. Kuljetusmaksu päivittyy automaattisesti toimituspäivän valittuasi. Toimitusmaksut ovat (arkisin 16 €, la 24 € ja su 30 €)

Valitse myös maksutapa Maksutapa-kohdasta

Lopuksi paina ”tee tilaus” ja pääset maksamaan ostoksesi.

Ennen lopullista päätöstäsi näet vielä mitä olet tilaamassa ja halutessasi pääset vielä muokkaamaan tilaustasi.

Lähetämme sinulle vahvistuksen maksamastasi tilauksesta heti ja kun kukkakauppa ottaa sen käsittelyyn saat vielä uuden viestin. Tilausten käsittelyyn otto tapahtuu n. 1-2 tunnin kuluessa, riippuen kukkakaupasta. Huomioithan, että kaikki kukkakaupat eivät ole auki viikonloppuisin, sunnuntaisin ja pyhäpäivinä. (Katso kohta toimitusajat). Huomioithan, että joskus vahvistukset saattavat mennä tietokoneellasi roskapostit kanisoon.

Mikäli tarvitset apua verkkokaupan käyttämisessä, voit soittaa asiakaspalvelunumeroomme (p. 044-7002040) tai lähettää meille sähköpostia asiakaspalvelu (at) verkkokukka.fi

 

Toimitusehdot

 

Kukkien toimitus

Toimitamme kukkia vain Suomeen. Kaikki tilauksemme toimitetaan valikoitujen ja laadukkaiden kukkakauppojen kautta. Mikäli paikkakunnalla ei ole verkkokukkakumppania toimitamme kukkanne asiakaspalvelumme kautta puhelimitse toimitusosoitetta lähimpänä olevaan kukkakauppaan ilman lisämaksua.

Perimme kuljetuksesta kiinteän viikonpäivästä riippuvan maksun, joka on arkisin 16 €, lauantaisin 24 € ja sunnuntaisin 30 €. Erillistä välitysmaksua ei peritä. Verkkokukka.fi pidättää oikeuden peruuttaa tilauksenne, mikäli vastaanottajan osoite on kohtuuttoman kaukana lähimmästä toimipisteestä, eikä tilaajan maksama kuljetushinta riitä kuljetuksesta aiheutuneiden kulujen kattamiseen. Tällöin koko tilaushinta palautetaan tilaajalle.

Verkkokaupassamme on myös mahdollisuus noutaa kukat kumppaniliikkeestämme. Tämä ei ole mahdollista jos alueella jonne haluat kukkia toimitettavan ei vielä ole kumppaniliikettä. Valitessasi ”noudan kukat liikkeestä” sinulle ilmoitetaan, onnistuuko nouto. Tilausvahvistuksessasi on osoite josta kukat voi noutaa.

Tuotteet

Lähtökohtamme on, että verkkokaupasta valitsemasi tuote on toimitettaessa lähes samanlainen kuin kuvassa. Kaikki tuotteet valmistetaan kuitenkin käsityönä ja siksi lopputuloksessa voi olla hieman tyylieroja. Kukkakauppojen kukkavalikoimissa on myös eroja ja aina ei kaikkia kukkalajikkeita ole saatavilla. Mikäli joku kukkalajike joudutaan korvaamaan toisella, pyritään valitsemaan tuote, joka mahdollisimman paljon muistuttaa alkuperäistä tuotetta. Mikäli tuotteeseen joudutaan tekemään useampia muutoksia, ollaan tilaajaan yhteydessä ennen tuotteen valmistusta.

Toimitusajat

Arkisin ennen klo 13.00 tehdyt tilaukset toimitetaan perille kotiosoitteisiin samana päivänä. Emme voi toteuttaa tarkkoja kellonaikatoiveita toimituksille. Kukkakaupat toimittavat kukat vastaanottajille omien toimitusaikataulujensa mukaisesti. Mikäli toivot tiettyä toimitusaikaa, niin sinun tulee olla puhelimitse yhteydessä toimittavaan kukkakauppaan, jonka tiedot löydät tilausvahvistukseltasi. Sähköpostitse esitetyt aikataulutoiveet eivät välttämättä ehdi tavoittaa toimittajaa ajoissa.

Yrityksille lähetetyt tilaukset toimitetaan mahdollisuuksien mukaan saman arkipäivän aikana, mikäli tilaus on tullut klo 13.00 mennessä. Lisääthän tilauksellasi näkyvään lisätietokenttään yrityksen aukioloajan, jotta tilaus ehditään toimittaa ennen yrityksen sulkemista.

Toimituksen voit varmistaa soittamalla asiakaspalvelunumeroomme.

Lauantaisin, sunnuntaisin ja pyhäpäivisin klo 10.00 mennessä tulleet tilaukset toimitetaan perille saman päivän aikana. Kaikilla paikkakunnilla ei ole viikonloppu- eikä pyhätoimituksia. Tällaisessa tapauksessa kuljetuksesta maksettu lisähinta lisätään tuotteen hintaan (tuotteesta tehdään näyttävämpi) ja kukat toimitetaan ensimmäisenä arkipäivänä.

Jouluaattona, joulupäivänä, uudenvuodenpäivänä ja juhannuspäivänä ei ole kukkatoimituksia. Muista erikoispäivistä tiedotamme sivuillamme.

Juhlapäivinä toimitamme kukkia klo 8.00-21.00 välisenä aikana (esim. joulu ja äitienpäivä).

Heinäkuussa ei ole sunnuntaitoimituksia.

Hautajaistilaisuuksiin toimitamme kukat haluamanasi aikana. Tilaus on tehtävä viimeistään 1 vuorokausi ennen hautajaistilaisuutta. Hautajaistoimituksiin liittyen sinun pitää laittaa toimitusosoitteeksi sen kirkon tai kappelin osoite jossa siunaus tapahtuu. Mikäli et ole itse vastaanottamassa / laskemassa tilaamiasi kukkia siunauspaikalla niin varmistathan, että kukkien laskijaksi osoitettu henkilö tietää kukkien tulosta. Kukkakauppa toimittaa kukat niille osoitettuun tilaan siunauspaikalle, josta kukkien laskija ne itse noutaa.

Halutessasi lisätietoja tilauksesi kuljetuksesta ole yhteydessä tilausvahvistuksessa näkyvään toimittavan kukkakaupan numeroon.

Lisätietoja toimitusehdoista saat soittamalla asiakaspalvelunumeroomme tai sähköpostitse asiakaspalvelu (at) verkkokukka.fi.

Vastaanottajan tietojen oikeellisuus

Verkkokukka.fi on asiakaslähtöinen ja palveleva. Teemme aina kaikkemme, jotta kukat saataisiin toimitettua vastaanottajalle! Mahdottomiin emme kuitenkaan pysty.

Tilaaja vastaa siitä, että vastaanottajan tiedot on annettu oikein. Suomen Verkkokukkavälitys Ky ei ole vastuussa tilaajan antamien mahdollisten virheellisten tietojen kuten osoitteiden ja ovikoodien, puutteellisten/virheellisten puhelinnumerojen hänelle aiheuttamista haitoista eikä vahingosta.

Mikäli tilausta ei voida toimittaa perille virheellisten tietojen vuoksi, ei Suomen Verkkokukkavälitys Ky lähtökohtaisesti palauta tuotteen ja kuljetuksen hintaa asiakkaalle. Suomen Verkkokukkavälitys Ky:llä ei myöskään ole korvausvelvollisuutta tilaajalle tai kolmannelle osapuolelle aiheutuneesta vahingosta. Suomen Verkkokukkavälitys Ky mukaan luettuna toimittava kauppa eivät myöskään vastaa välillisistä vahingoista, mikäli tilausta ei ole voitu toimittaa virheellisten tai puutteellisten tietojen vuoksi.

Vastaanottaja ei ole paikalla

Mikäli vastaanottaja ei ole paikalla kukkia toimitettaessa voidaan lähetys jättää lämpimänä vuodenaikana asiakkaan oveen. Kerrostaloissa lähetys jätetään aina oveen, mikäli vastaanottaja ei ole kotona. Ennakkosoitto ennen kukkien toimitusta tehdään vain poikkeustapauksissa. Mikäli lähetystä ei pystytä toimittamaan vastaanottajalle, lähetetään hänelle tekstiviesti tai muulla tavalla ilmoitetaan hänelle mistä kukat ovat noudettavissa. Toimituskuluihin sisältyy yksi kuljetuskerta, uusintatoimitus on maksullinen.

Takuu, reklamaatiot ja tilauksen peruminen

Lupaamme, että tilaukset tehdään aina tuoreista ja laadukkaista kukista. Kukat ovat kuitenkin tuoretuotteita ja niiden kestävyys vaihtelee.

Mikäli tuote tai toimitus ei ole ollut toimitusehtojemme mukainen, ota ensisijaisesti yhteys tilausvahvistuksessa näkyvään kukkakauppaan joka on toimittanut tilauksesi ja mikäli tarpeellista niin asiakaspalveluumme sähköpostilla asiakaspalvelu (at) verkkokukka.fi tai soita asiakaspalvelunumeroomme. Yhteydenottosi pohjalta selvitämme miten tuotteen toimittaminen on sujunut ja olemme sinuun pikaisesti yhteydessä. Mikäli toimitusprosessissa tai tuotteen laadussa on ollut laatupoikkeama tai virhe, sovimme korvauksesta kanssasi.

Muistathan, että tuoretuotteilla (kukilla) ei ole kuluttajasuojalain mukaista palautusoikeutta. Kukille annetaan kuitenkin tuoreustakuu. Mikäli kukkien laatu ei vastaa odotuksianne, on tuotteesta reklamoitava välittömästi toimituksen jälkeen. Koska kukat ovat elävää materiaalia, ei myöhässä saapuvia reklamointeja voida huomioida.  Lähtökohtana on, että reklamaatio pitää tehdä 24 h kuluessa kukkien toimituksesta ja toimittaneella kukkakaupalla on mahdollisuus nähdä reklamoitava tuote.

Mikäli haluat perua antamasi tilauksen, on se mahdollista vuorokautta ennen toimitusta ilman kuluja. Muistathan, että tuotteet valmistetaan aina tilauksesta ja aina kukkakauppias ei pysty hyödyntämään jo valmistamaansa tuotetta. Maksun palautukset tapahtuvat käytetyn maksuvälineen mukaisesti. Aina kun haluat peruuttaa tilauksen ole yhteydessä asiakaspalveluumme, joko sähköpostilla asiakaspalvelu (at) verkkokukka.fi tai soittamalla asiakaspalvelunumeroomme.

Maksutavat ja hinnat

Verkkokaupassamme on useita eri maksuvaihtoehtoja, jotka on tehty palvelemaan juuri asiakkaan tarpeita. Kaikki maksut, ostoskori ja asiakastilin tiedot ovat SSL-suojattuja.

Verkkopankkimaksu ja maksaminen luottokortilla

Maksutavat

Tuotteet ja niiden kuljetuskulut maksetaan tilauksen yhteydessä.
Verkkokaupassamme voi maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken sekä luottokortit.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Collector Lasku/Osamaksu

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla yhteistyössä Collector Credit Ab:n kanssa.

Korttimaksujen osalta Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Lasku ja osamaksu

Lasku

Kun valitset maksutavaksesi Collector Lasku/Osamaksun, saat korotonta maksuaikaa jopa 60 päivää. Lasku erääntyy maksettavaksi aina ostosta seuraavan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. Maksuaika on aina vähintään 30 päivää. Laskutuslisä on 2,95 €.
Lasku ei tule tilauksen mukana, vaan erikseen postissa.

Osamaksu

Halutessasi voit maksaa laskun myös osissa maksamalla haluamasi summan, kuitenkin vähintään laskussa ilmoitetun minimisumman. Osamaksun loppuvelan voit maksaa milloin tahansa kuluitta pois. Osamaksun kuukausikorko on 1,6 % jäljellä olevasta pääomasta ja laskutuspalkkio 2,95 €/kk. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 €:n muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Kuka voi ostaa laskulla?

Laskulla voi maksaa 20 vuotta täyttänyt vakituisesti Suomessa asuva henkilö, jolla ei ole luottohäiriömerkintää.

1000 euron ostoksen todellinen vuosikorko 12 kk osamaksuaikana on 21 %.

Saatte täydelliset ehdot Collectorin Lasku/Osamaksusta seuraavista linkeistä:
Yleiset Lasku – Ja Tililuottoehdot
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset Kuluttajaluottotiedot

Tietosuoja

Maksuvaiheen yhteydet ovat SSL–suojattuja ja luottokorttitietoja ei tallenneta verkkokaupan järjestelmään. Korttitietojen käsittelemisestä ja säilytyksestä huolehtii Luottokunta